صفحه بیماریهای عفونی و گرمسیری /   آدرس مستقیم  : idbox.eau.ir
صفحه بیماریهای عفونی و گرمسیری /   آدرس مستقیم  : idbox.eau.ir

صفحه بیماریهای عفونی و گرمسیری / آدرس مستقیم : idbox.eau.ir

ده واقعیت درباره بیماری وبا

بیماری وبا در مناطق شلوغ جمعیتی براحتی شروع و پخش میشود . براحتی باعث مرگ میشود ولی براحتی هم قابل پیشگیری و درمان است .

  ادامه مطلب ...

اولین کلینیکال ترایال انسانی برای واکسن جهانی آنفلوانزا

محققان در حال تدارک اولین آزمایش ترایال انسانی برای واکسن جهانی انفلوانزا میباشند.این واکسن گونه های انفلوانزای فصلی را هدف قرار میدهد .  

ادامه مطلب ...

اولین کلیه اهدایی از یک بیمار HIV مثبت

دوشنبه نینا مارتینز 36 ساله کارشناس بهداشت عمومی ومبتلا به HIV اولین اهداکننده کلیه شد که یک کلیه سالم را به شخصی دیگر با موفقیت اهدا کرد 

جراح و لیدر این تیم پیوند دکتر دوری سیجیف ( Dr.segev ) از دانشگاه جان هاپکینز اظهار میکند : هرجوری که محاسبه کنید HIV دیگر و درحال حاضر کنترااندیکاسیون ( منع ) برای پیوند نمی باشد.    ادامه مطلب ...

پزشکی که با اپیدمی مصیبت بار وبا جنگید ولی خودش توسط وبا کشته شد


برگردانی از مقاله رویترز . یکم آوریل 2019

نویسنده : عبدالرحمان الانصاری . رویترز


دکتر محمد عبدالمقنی پزشک یمنی درمصاحبه قبل ازمرگش از تعداد بسرعت افزایش یابنده بیماران مبتلا به وبا و کمبود نیروهای پزشکی گفته بود . ایشان مشغول درمان اپیدمی مصیبت بار وبا درکشوری بود که مثل خمیر در جنگ دارد له میشود . دو هفته پس از آن مصاحبه  -  خبردار شدیم که بیماری وبا خودش را نیز کشته است . 

ادامه مطلب ...

مسافران به تایلند خطر ابتلای به ویروس چیکونگونیا را دارند.

رویترز - نیویورک 

گزارش Euro Surveillance 2019

نمونه های مثبت ویروس چیکونگونیا ازمسافران برگشته ازتایلند نشانگر اینست که ویروس میتواند به کشورهای دیگر نیز انتشار یابد. 

ادامه مطلب ...

ریسک عفونت جدی حین تجویز اینفلیکسیماب برای پسوریازیس

کاربرد اینفلیکسیماب دردرمان پسوریازیس ریسک عفونت جدی را بهمراه دارد. 

مطالعه اینفلیکسیماب را در  مطالعه کوهورت با داروهای غیربیولوژیک مقایسه کرد.نتیجه این بود که اینفلیکسیماب درمقایسه با داروهای نان بیوپلوژیک با افزایش خطر عفونتهای جدی همراه بود .

داروهای غیربیولوژیکی که در این مطالعه بررسی شدند شامل : متوترکسات - سیکلوسپورین - آسیترتین - استر های فوماریک اسید - پسورالن اولتراویوله A و هیدروکسی کاربامید بود . عفونتهای جدی شامل عفونتهایی بود که منجر به بستری شدن بیمار میشدند یا نیاز به آنتی بیوتیک وریدی داشتند یا منجر به مرگ میشدند .

آدرس مقاله :

https://onlinelibrary.wiley.com/doi/abs/10.1111/bjd.17477